Catatan Popular

Isnin, 11 April 2011

12 Disember 2008

Tanggal 12Disember 2008 adalah tarikh keramat buat aku...setelah menamatkan pengajian di Maktab perguruan Persekutuan Pulau Pinang...aku telah sah menjadi suami kepada gadis pilihanku,Rosidarwati bte Viji...setelah lebih kurang 7tahun kami bercinta...Alhamdulillah,aku bersuyukur kehadrat ilahi kerana telah mempermudahkan segala urusan ku sejak kami melangsungkan pertunangan,..sehinggalah kami sah bergelar suami isteri ..

Aku ketika upacara akad nikah di Masjid Kg Sri Kinta....12Dec

setelah sah bergelar suami isteri...Alhamdulillah


Upacara Membatalkan Air Sembahyang..

Memohon restu dari bonda tercinta...

Upacara menepung tawar oleh kaum keluarga


Setelah selesai upacara Akad Nikah pada 12Dec2008...maka tibalah hari yang ditunggu2..tanggal 13Dec2008..Majlis Walimatul Urus antara aku dan isteri berlangsung di rumah ibubapa mertua aku di Kg Kuala pAri Ipoh....Warna tema bagi rumah sebelah pihak perempuan ialah Pink...hehe...klakar pulak aku pakai baju kaler pink...apapun xpe...kawin skali je seumur hidup kan?

Lebihkurang jam 2ptg rombongan kami tiba di rumah pengantin permpuan..alhamdulillah semuanya berjalan lancar....


Ketibaan rombongan kami disambut meriah oleh keluarga ibu-bapa mertuaku...dan ketika itu juga masih ramai tetamu yang baru sampai..mungkin menunggu pengantin sampai kot..haha..biasanya mcm tu la kan...hehe



sebaik saja sampai ...terus kami memasuki rumah utk acara bersanding...part ni lah aku rasa yang paling letih..sbb nak kena snyum memanjang...Mak aku komplen..apsal la muka aku nampak masam je...hehe..aku cakap ngan mak...panas la mak...


lama jugak kami bersanding kat depan nie...pengapit aku Mr Faizal Akhtar dok bisik2 bila nak makan nie boss..perut dah lapaq ni..aku kata," tggu la sat lagi mamoo...habih bsanding ni kita pakat makan la..hehehehe

Ini adalah sebahagian daripada rombongan keluarga aku....bapak2 saudara n sepupu2 lelaki...


Ni pulak...antara mak2 sedara dan sepupu2 sebelah isteri aku...


Dah puas bgambar n bsanding..maka tiba lah waktu yg di nanti2 ..makan time..hehe..tapi aku xde pulak gambar tgh makan..xpe la..xpenting pn..lps makan ...ada lagi sesi Outdoor Photograpy oleh Janggut....xpa..time nie perut aku dah kenyang...leh snyum dah...kakakakakakaka

pemandangan kat depan rumah pak mertua...

Dah settel acara di siang hari..tiba pulak acara potong kek dan bergambar pada waktu malam...masa ni aku dah rasa mcm xlarat dah sbb hari nie sehari suntuk mengadap kamera je..hehe


Acara memberi gula2 kepada anak2 buah...

Nyum Nyum...

Pakngah Ad dok usha pengantin ka?hehe

Ok..dah settel kat Ipoh...kini tanggal 13dec2008 (ahad) tibalah pula giliran kenduri di sebelah pihak aku di Kg Cheh....Aku dan keluarga telah bsetjuju utk melangsungkan majlis kenduri di Dewan Org Ramai Kg Cheh memandangkan ini kali pertama rumah aku kenduri...bagi mengelakkan kesesakan dan utk memudahkan tetamu yang hadir serta saudara mara...maka pemilihan dewan ini amat bertepatan sekali rasanya..sebab keadaan rumah aku yang kecil mungkin hanya dapat menampung ahli keluarga sebelah mak aku je...

Ruang dalam dewan di khaskan utk keluarga pengantin perempuan...tetamu makan di khemah yang disediakan diluar dewan...maklumla dewan kampung..xlah sebesar mana pun....

Pelamin bertemakan warna kuning begitu menyerlahkan suasana..terimakasih buat adik n kakak ku yang bertungkus lumus menjayakan majlis ini.....jasa kalian xkan aku lupa....

Mak sibuk melayan tetamu yang hadir




Antara tetamu yg hadir......


Mentara wanita sedang melayan tetamu....


hohoho....Pengantin udah sampey....Tepat jam 1.45tghari..rombongan pengantin perempuan tiba dari Ipoh...cuaca pada waktu ni agak panas ..namun ada tanda2 mcm nak hujan  sbb tgk ada tompok2 awan hitam...huhu

         Ketibaan kami di sambut meriah oleh saudara mara sebelah mak aku...

            Sebahagian daripada rombongan pengantin perempuan dari Ipoh..



Kesemua gambar2 ni adalah daripada sessi Outdoor Takteh..seorang photographer dari Kg Jambu,Taiping.Lokasi yang dipilih pula sudah semestinya Taman Tasek Taiping...yang pemandangannya sangat lah indah dan mendamaikan....
Panorama Tasik serta keindahan alam semulajadi di persekitaran tasik ini cukup indah...sesuai untuk pelbagai aktiviti riadah serta aktiviti outdoor...Memang bagi penduduk Taiping..di sini lah salah satu tempat utk bersiar2 ...


Kehijauan taman ini ditambah lagi dengan ketenangan air tasik yang cukup menenangkan hati sesiapa yang datang...Subhanallah...
Ini adalah salah satu tempat yang menjadi pilihan photographer...sememangnya cantik...tapi dalam hati aku berkata.."Jangan la ada orang kampung aku dtg bersiar2 kot taman ni hari ni..malu wehhh..."hehehehe


Pokok2 Pukul Lima.(xtahu apa nama sebenar) yang berderetan di sekeliling Taman Tasik ini menambahkan lagi keindahan sedia ada...Dan yang pasti nya pokok2 ini sudah berusia lebih seratus tahun....


Kalau xsilap aku...masa sessi ni berlansung..masih pagi..so,tak ramai lagi orang yang lalu lalang kat sini...Kalau petang..rasanya mau aku pekup muka aku dengan baldi ke..apa ke...cover...hehehhee




Di hujung Taman tasik ini lah terletaknya Zoo Taiping....so..dah penat2 posing ,kami pun berjalan la menuju ke zoo...jumpak peminat2 kat sana pulak..hihihi




Memang kalau nak diikutkan..sehari pun xcukup kalau nak ambik gambar kat Taman Tasik nie...Nie pun kalau xsilap aku..dah berapa sessi agaknya...siap balik tukar baju lagi...tapi bila fikir balik,kawin ni sekali je seumur hidup..so aku pun enjoy la sessi ni bersama isteri aku...hee



Tiada ulasan:

Catat Ulasan