Catatan Popular

Jumaat, 15 April 2011

Aku Dan Penang...........

Aku dan negeri Nasi Kandaq nie mmg xdapat dipisah kan....Kalau sebut Penang..smua org tahu akan keenakan rasa nasi kandaqnya dan pelbagai jenis makanan yang sememangnya buleh didapati di mana2 saja..tu yang syoknya dok Penang tu...makan pun murah...hehe
Sejarah aku di Penang bermula pada tahun 1990...di mana aku telah melanjutkan pelajaran aku di SM Teknik Tunku Abd Rahman ...blakang Masjid Negeri Jalan Air Hitam....selama 2tahun kat sini...mmg satu pengalaman yang indah...jauh dari keluarga....
Ni lah dia skolah Teknik Penang....destinasi aku selepas SMKE Taiping...

Seterusnya ,jodoh aku dan Penang terus kekal pada tahun 1996 di mana aku telah diterima bekerja di Public Finance Bhd Nibong Tebal...tapi bukan kat Pulau la...kat seberang sana...hehe...2tahun aku kat Nibong Tebal..then pindah rumah ke Parit Buntar..mmg pengalalaman selama 2tahun tu cukup indah buat aku...

Dan pada Tahun 2008 , skali lagi aku menjadi warga Penang apabila diterima masuk sebagai Guru Pelatih di Institut Perguruan Persekutuan Pulau Pinang Bukit Chombee Gelugoq...setahun aku kat situ...wpun setahun tapi banyak pengalaman2 manis aku semasa di maktab...

Terletak di atas Bukit Chombee bersebelahan dgn RECSAM...mmg Maktab I4P ni sungguh cantik kawasannya...aku suka dok sini...dekat ngan Tesco Hyper...dekat ngan Gelugoq...pendek kata..senang nak pi mana2 pasai lokasinya di tepi jalan utama..


Kat atas bukit tu lah tletaknya Bangunan Admnin....

Bangunan Asrama Blok Pinang..


Selama 1tahun di sini..pelbagai kenangan manis telah aku lalui...terasa begitu pantas masa berlalu sebelum aku bergelar seorang Guru...Cuma yang pasti..Penang tetap di hatiku...Terima kasih Penang..pastinya aku akan datang lagi nanti...hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan